Eten in Lima, voortgang - Reisverslag uit Lima, Peru van Carolijn De Jonge - WaarBenJij.nu Eten in Lima, voortgang - Reisverslag uit Lima, Peru van Carolijn De Jonge - WaarBenJij.nu

Eten in Lima, voortgang

Door: Carolijn

Blijf op de hoogte en volg Carolijn

03 Juni 2023 | Peru, Lima

En toen was het opeens mijn laatste dag op school...

De week is voorbij gevlogen en ik begin mij al echt een Limanese to voelen[e-1f61c]

De weg naar school bleef een dingetje, maar ik leerde er wel steeds beter om met de verkeers chaos om te gaan. Een weg met zoveel mogenlijk stoplichten, een richting verkeer wegen, wegen met verkeersregelaars. Mocht dat alles niet lukken dan gewoon wachten tot er meerdere mensen ook oversteken.

Het spaans praten gaat ook steeds beter. Wel heel veel verschil of ik moe ben of niet.

Woensdag na de lessen heb ik niet veel gedaan. Even naar een grote supermarkt gelopen om een cadeautje te kopen voor Celia. De zus van Dora die in Lima woont. Dora is de buurvrouw en vriendin van mijn moeder, voor degenen die dat niet weten[e-1f609]

Donderdag na school ging ik daarheen. Een taxi regelen is ook nog een hele klus. Über werkt met creditkaart, en die had ik nou net in het hotel laten liggen. Gelukkig konden ze me op school helpen.

Bij Celia aangekomen werd ik heel hartelijk welkom geheten.

De vader kende ik nog.

Nader kennis gemaakt en praten over de televisieprogramma's die onder weg voorbij kwamen, in 't spaans natuurlijk.

Al snel gingen we lekker Peruaans eten, lomo Saltado, daarbij dronken we inka cola en wijn. Over het eten ga ik dadelijk dieper op in. Na het eten nog even uitbuiken en toen was het tijd terug te gaan.

Vrijdag was de laatste dag op school. De ochtend lessen werden afgesloten met een certificaat en een pisco sour.

In de middag had ik nog een kookles. Van een in gehuurde chef leerde ik causa maken, dat was niet erg moeilijk, maar wel lekker.

Eten in Peru:

Het ontbijt neem ik in het hotel, dat is niet heel veel bijzonders:

Een kom vers fruit, meestal meloen, ananas, passievrucht, vruchtensap, scramble eggs met ham en kaas, altijd wat flauw van smaak, broodjes uit de oven met boter en jam, koffie of thee.

Meestal neem ik de lunch buiten de deur.

Maandag: pan con chicharron= broodje met varkensvlees, zoete aardappel frietjes en salsa criolla ,hoofdingrediënt daarvan is rode ui.

Dinsdag: salade van gestoomde groente met avocado en kipfilet, bij een heel bekent kiprestaurant, pardos.

Woensdag: ceviche: vis gegaard in citroen, ook weer met zoete aardappel en salsa criolla. Dit keer zat er een ander Peruaanse groente bij choclo, maïs met een hele grote korrel.

Donderdag dus lomo saltado, een gerecht met Chinees invloed, door gebruik van soja sous. Is rundvlees met ui en wortels, patat en rijst.

Vrijdag: papa rellen, gefriteerde gevulde aardappel, met gehakt, olijf en ui.

S avonds neem ik meestal rond 1700 een zoet Peruaans gerecht, en rond een uur of 7 een salade, die ik bij de supermarkt haal, tosti, of causa.


  • 03 Juni 2023 - 08:58

    Wendy Schanschort:

    Wat leuk om zo mee te lezen over jouw avontuur[e-1f600]


  • 03 Juni 2023 - 09:47

    Anne-Eve:

    Leuk Carolijn, nu Peru [e-1f1f5][e-1f1ea] verkennen [e-1f31e][e-1f618]


  • 03 Juni 2023 - 10:07

    Els:

    Mmm, lekker hoor, dat Peruaanse eten én de pisco sour[e-1f60b][e-1f60b]

    Gaat nu de grande tour beginnen?

    Geniet van de rondreis en kijkje ogen uit![e-1f609]


  • 03 Juni 2023 - 10:55

    Laurie:

    Eet smakelijk! Veel plezier met de groepsreis ook!! Dikke knuffel!


  • 03 Juni 2023 - 18:44

    Anja:

    Lieve Carolijn,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.

    Anja en ik zitten te genieten, het lijkt ons best spannend alleen in een nieuwe omgeving.

    Knap dat je hier zo positief van geniet.

    We kijken uit naar je volgende verslag.

    Is het nu zo heet in Lima?

    Veel plezier gewenst en tot gauw,

    Mama en Anja


  • 04 Juni 2023 - 14:16

    Hans:

    Zo te lezen gaat het je goed af in deze verre streken.

    Heel goed, geniet er maar van.

    Groetjes Hans


  • 05 Juni 2023 - 21:34

    Elise :

    Wat mooi om te lezen allemaal. Het eten klinkt nog niet zo verkeerd. Nu genieten van de rondreis!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolijn

Actief sinds 30 April 2023
Verslag gelezen: 45
Totaal aantal bezoekers 948

Voorgaande reizen:

27 Mei 2023 - 26 Juni 2023

Rondreis Peru en Bolivia

Landen bezocht: